ویزای تحصیلی ایتالیا

دسته بندی: ویزا و سفارت

2021/01/29


ویزای تحصیلی ایتالیا

سایت سفارت ایتالیا

اپلیکیشن فرم ویزای ایتالیا

اپلیکیشن فی ویزای ایتالیا: 50 یورو

بسته به ملیت خود، برای تحصیل در ایتالیا نیاز به گرفتن ویزا دارید. اگر مقیم یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا EFTA هستید (ایسلند ، لیختن اشتاین ، نروژ و سوئیس) نیازی به ویزا ندارید. اما اگر مقیم ایران یا کشور دیگری هستید، نیاز به ویزا خواهید داشت. همه دانشجویان باید جزئیات محل اقامت، اثبات تمکن مالی و یک بیمه نامه جامع بیمه درمانی را ارائه دهند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روند ویزا، مدارک مورد نیاز، هزینه اپلیکیشن و محل ارسال اپلیکیشن، لطفاً به وب سایت MAECI مراجعه کرده و اطلاعات مربوطه را ارائه دهید. این وب سایت اطلاعاتی را به شما می دهد که مختص وضعیت شما است.

اگر دانشجوی غیر اتحادیه اروپا یا افتا هستید، باید ویزا بگیرید و مجوز اقامت خود را دریافت کنید. این کار باید ظرف 8 روز پس از ورود شما به کشور ایتالیا انجام شود. می توانید برای این کار در اداره پست در شهر محل اقامت جدید خود اقدام کنید. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره یا اطلاعات در مورد این روند، موسسه شما می تواند به شما کمک کند و با ادمیشن آفیس دانشگاه خود تماس بگیرید.

دانشجویانی که از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا EFTA نیازی به درخواست مجوز اقامت ندارند. با این حال، اگر قصد دارید بیش از 3 ماه در ایتالیا اقامت داشته باشید، باید در Anagrafe (دفتر ثبت نام) در شهر محل اقامت خود ثبت نام کنید. اگر قصد انتقال اقامت دائم خود به کشور ایتالیا را ندارید، می توانید به عنوان اقامت موقت ثبت نام کنید. اگر این گزینه را انتخاب کنید، باید هر سال اقامت خود را تمدید کنید. همچنین می توانید اقامت دائم خود را به ایتالیا منتقل کنید. دانشجویان اتحادیه اروپا که قصد دارند بیش از 3 ماه در ایتالیا تحصیل کنند، برای به دست آوردن پوشش کامل بیمه درمانی و بهداشتی، باید در سرویس سلامت ملی ایتالیا (SSN) ثبت نام کنند. این کار را می توانید در مقامات محلی بهداشت (ASL) انجام دهید. شما مجبور به پرداخت هیچ هزینه ای نخواهید بود و پس از ثبت نام کارت بیمه درمانی (Tessera Sanitaria) برای شما صادر می شود. کارت بیمه درمانی این امکان را برای شما فراهم می کند تا از خدمات بهداشتی مشابه شهروندان ایتالیایی استفاده کنید.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برای درخواست مجوز اقامت باید بیمه درمانی داشته باشند. برای دانشجویان بین المللی سه گزینه مختلف وجود دارد.

  • ثبت نام با سرویس سلامت ایتالیا (SSN) - می توانید این کار را در اداره بهداشت محلی خود (ASL) انجام دهید.
  • یک بیمه نامه بیمه درمانی خصوصی در کشور خود خریداری کنید - همیشه توصیه می شود این بیمه نامه توسط سفارت ایتالیا تأیید شود و به ایتالیایی یا انگلیسی ترجمه شود.
  • یک بیمه نامه درمانی خصوصی در کشور ایتالیا خریداری کنید - شما می توانید این کار را قبل یا بعد از ورود به کشور ایتالیا انجام دهید، اما برای درخواست مجوز اقامت به آن نیاز خواهید داشت.

بسته به مدت زمان پروگرم تحصیلی شما در ایتالیا، دو نوع ویزای دانشجویی برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در ایتالیا وجود دارد:

ویزای نوع C: ویزای کوتاه مدت یا ویزای مسافرتی معتبر برای یک یا چند ورودی و برای یک پروگرم که مدت زمان آن کمتر از 90 روز نباشد

ویزای نوع D: ویزای طولانی مدت، بیش از 90 روز معتبر است و برای پروگرم هایی که بیش از 90 روز طول می کشند.

مهم نیست که شما به چه نوع ویزایی نیاز دارید، حتما تمام مراحل را از قبل از ورود خود به کشور ایتالیا به خوبی شروع کنید، زیرا زمان پردازش ویزا طولانی است. به محض دریافت نامه پذیرش از یک موسسه در کشور ایتالیا، باید برای نزدیک شدن به وقت ویزا با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ایتالیا تماس بگیرید، زیرا گرفتن قرار ملاقات ها در سفارت ایتالیا کمی سخت است. پروسه ی درخواست ویزای دانشجویی کشور ایتالیا همواره در حال تغییر است، بنابراین همیشه لازم است که برای تأیید شرایط ویزای فعلی با سفارت ایتالیا تماس بگیرید. اگر از طریق ویزای نوع D وارد کشور ایتالیا می شوید، باید ظرف 8 روز پس از ورود به ایتالیا، ورود خود را به ایستگاه Questura گزارش دهید. کارت اقامت شما برای اثبات وضعیت قانونی اقامت شما در کشور ایتالیا برای شما ارسال خواهد شد.

 

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کشور ایتالیا

دانشجویان ممکن است لازم باشد هر یک از مدارک زیر را به عنوان بخشی از اپلیکیشن ویزای دانشجویی برای تحصیل در کشور ایتالیا ارائه دهند: 

  • تکمیل فرم اپلیکیشن ویزا – برای دانلود کلیک کنید.
  • گواهی پرداخت اپلیکیشن فی ویزای ایتالیا
  • یک پاسپورت معتبر، دارای حداقل دو صفحه خالی از ویزا و حداقل سه ماه اعتبار پس از تاریخ پایان پروگرم شما
  • عکس پاسپورتی مربوط به اخیر
  • نامه پذیرش از موسسه خود در ایتالیا
  • ثبت نام یا پیش ثبت نام برای دوره ای که در ایتالیا دنبال می شود.
  • اثبات تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی (ماهانه بین 450 تا 515 یورو)
  • اثبات عدم سوء پیشینه
  • اثبات مهارت زبان ایتالیایی یا انگلیسی (بسته به پروگرم شما)
  • سند سفر معتبر با تاریخ انقضا حداقل سه ماه بیشتر از ویزای درخواستی
  • اثبات در دسترس بودن محل اقامت در ایتالیا: رزرو هتل، اعلام اطلاعات میزبان
  • اثبات در دسترس بودن وسایل زندگی در رابطه با اقامت در ایتالیا، برای مبلغی نه کمتر از آنچه در جدول A ضمیمه دستورالعمل وزارت امور داخله 1.3.2000 تعیین شده است (مشاهده)
  • بیمه درمانی، اگر فرد خارجی به موجب توافق نامه ها یا کنوانسیون های موجود با کشور خود حق مراقبت های بهداشتی در ایتالیا را ندارد.

لیست دانشگاه های کشور ایتالیا را اینجا ببینید.

 

کجا برای ویزا درخواست بدیم؟

سفارت ایتالیا در ایران

تهران، خیابان نلسون ماندلا، بن بست فرزان شرقی پانزدهم

تلفن: 009888799885 | 009888191691

ایمیل: visas.teheran@esteri.it

وبسایت: www.ambteheran.esteri.it

 

کار کردن حین تحصیل

دانشجویان بین المللی که اتباع کشورهای اتحادیه اروپا هستند حق دارند در کنار تحصیل در ایتالیا کار کنند اما نباید در طول دوره های تحصیل بطور منظم بیش از 20 ساعت در هفته کار کنند. با این وجود، ممکن است ساعات بیشتری را در طول دوره های تعطیلات بتوانند در کار سپری کنند.

 

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در صورت دریافت مجوز کار ممکن است در طول تحصیل کار کنند، که این امر نیاز به پیشنهاد کار از یک کارفرمای مستقر در کشور ایتالیا دارد - روند آن کمی پیچیده است! زمان پردازش در مناطق مختلف متفاوت است، اما به طور متوسط ​​حدود دو ماه است. دانشجویان بین المللی که از خارج از اتحادیه اروپا می آیند نباید بلافاصله پس از ورود به ایتالیا به گرفتن یک پیشنهاد کاری اعتماد کنند، چرا که ممکن است نتوانید کار پیدا کنید و از پس هزینه های زندگی برنیایید.

 

همچنین شما می توانید لیست بورسیه های دانشگاه های کشور ایتالیا را در صفحه بورس های تحصیلی اپلای پلاس ببینید.

 


منبع : https://vistoperitalia.esteri.it/

دیدگاه کاربران